Årsmöte 2012

Bestäm historien, nuet och framtiden!

Nu är det äntligen dags för det viktigaste evenemanget i vår förening. Här är det inga riders, kontrakt eller dyra gager. Här är det demokratiska ryggraden som äger rum. Det är vårt val, vår riksdag. Här bestäms vilka som får förtroende för att leda och driva Molto framåt. Här bestäms budgeten och vad som ska göras under det kommande året. Här kan du också få igenom dina egna förslag och du kan självklart kandidera till att sitta med i styrelsen. Allt under demokratiska former.

Alla som har betalat in sin medlemsavgift senast dagen då årsmötet äger rum är varmt välkomna. De som är ordinare medlemmar har rösträtt i mötet. Stödmedlemmar kan vara med men har ej röst- eller förslagsrätt.

Plats: Kommer snart.
Tid: 18.00 – ca 19.30
Vi bjuder på lättare mat och dricka.

Vill du veta mer? Tveka inte att höra av dig!
Skicka iväg ett e-postmeddelande till info@molto.se om du har några frågor om årsmötet.

Kandidera till styrelsen

Styrelsen är Moltos svar på regeringen. Här fattas beslut om hur saker och ting ska göras utifrån vad medlemmarna har beslutat på årsmöten och medlemsmöten. Styrelsen representerar också Molto vid olika högtider och andra viktiga evenemang där Molto måste representeras. Styrelsen förhandlar också om sponsring och om olika avtal. Styrelsearbetet är viktigt och väldigt lärorikt.

SKICKA IN DIN KANDIDATUR

Läs mer om att ansöka till styrelsen här.

Lämna motioner!

Ställ en fråga eller lämna ett förslag som sedan besvaras eller diskuteras under årsmötet av närvarande medlemmar.

Det är bra att försöka komma på årsmötet och tala för sin motion, är inte motionären där och yrkar (föreslår) att motionen ska bifallas (godkännas) läggs bara styrelsens yttrande (åsikt om motionen) fram som förslag till beslut.

Senast den 31 december kl 23.59 måste vi ha in din motion. De som kommer in senare än så tas ej med som motion, dock som en övrig fråga.

SKICKA IN FÖRSLAG / MOTIONER

Läs mer om motioner och få tips och tricks här.

Kreativitet är framtidens vapen

↓ Upptäck mer av Molto ↓